پمپ اسلاری یا پمپ دوغاب

پمپ های اسلاری به پمپی گفته می شود که از آن ها در جهت پمپاژ سیال دو فازی مایع جامد استفاده می شود . اسلار در واقع ترکیباتی ازسیال به همراه مقداری موارد جامد را شامل می شوند . جنس بدنه ی پمپ های اسلاری از چدن ضد سایش و یا آلیاژ فلزی ضد سایش می‌باشد. البته گاهی ممکن است بدنه ی آن ها از پلاستیک نیز تشکیل شده باشند . در پمپ های اسلاری به دلیل محافظت و افزایش طول عمر قطعات در برابر سایش به دلیل ارتباط با مواد ساینده از پوشش های الاستومری و یا لاستیکی به کار می برند از این رو گاها آن را پمپ ضد سایش یا پمپ لاینری نیز می نامند.

از پمپ های اسلاری برای کاربرد های گوناگونی همچون دفع بقایای سوخت های فسیلی نیرو گاه ها و یا در کارخانه جات تولید کود و لایروبی کردن و انتقال ذغال سنگ و مواد معدنی در فواصل طولانی به کاربرده می شوند واما کاربرد وسیع و گسترده ی آن ها در صنایع معدنی و یا جایی که در آن جا بیشتر از فرایند جدایش خیس استفاده می کنندو این سیستم ها موجب جابه جایی حجم وسیعی از اسلاری ها در فرآیند های خود می شوند می باشد. به زبان ساده تر باید گفت که پمپ های اسلاری در صنایع معدنی گل حفاری شده را حمل می کنند و از این رو گاها پمپ انتقال گل نیز نامیده می شوند. این پمپ ها در صنایع کاشی و سرامیک نیز جهت انتقال دوغاب و سیال حاوی سیلیس نیز به کار برده می شوند . پمپ های اسلاری همچنین در صنایع کشاورزی و صنایع طلا و نقره جات نیز به کار برده می شوند.

شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی هومان پویان به عنوان نماینده انحصاری Chemstar چین آمادگی دارد برای تأمین تمام محصولات حوزه ی فرآوری، حفاری و استخراج با معدن داران و صاحبان صنایع ایرانی همکاری نماید.  لکن این شرکت آمادگی دارد انواع دستگاه های سفارشی را برای مصرف کنندگان داخلی تأمین نماید.