فرمول مولکولی: NaHS

ماهیت محصول: پوسته های زرد قهوه ای یا جامد. به راحتی در آب و اتانول حل می شود و هنگام حل شدن در آب، قلیایی قوی ارائه می دهد.

 کاربرد:هیدرو سولفید سدیم یکی از مهمترین مواد شیمیایی در صنایع رنگرزی و چاپ می باشد. هیدرو سولفید سدیم را می توان کاهنده بسیار قوی بشمار آورد که بر بسیاری از رنگینه ها مخصوصا رنگ های خمره ای موثر است و آنها را به شکل انحلال پذیر می کاهد. از این کاهنده در جدا کردن برخی رنگینه ها از پارچه و صابونها استفاده می شود. یکی از مشکلات عمده این ترکیب عدم پایداری آن بود ولی بعدها این مشکل بر طرف شده و امکان ذخیره کردن این ترکیب به وجود آمد. در صنعت رنگرزی به این ماده هیدرو می گویند. در حال حاضر در صنعت خمیر چوب و کاغذ به جای روی از سدیم هیدرو سولفید استفاده می کنند تا مقررات مربوط به عدم استفاده از روی را رعایت کرده باشند. در صنایع مرتبط با خاک برای جدا کردن رنگ قرمز آهنی از خاک و در ساخت کاغذ برقی و چینی از هیدرو استفاده می کنند. از این ترکیب به مقدار زیاد در رنگرزی پارچه جین با رنگ نیلی استفاده می شود.

مشخصات:

Content

70%min

72%min

Sodium sulphide

3%max

2%max

Sodium sulphite

1.5%max

1%max

Ferrum

0.003%max

0.003%max

Sodium carbonate

1%max

0.6%max

Water insolubles

0.005%max

0.005%max

 

بسته بندی:

ورقه ای: کیسه 25 کیلوگرمی / بافته شده داخلی با کیسه پلاستیکی یا کیسه 900 کیلوگرم در هر تن

جامد: 320kg / درام آهن

ذخیره سازی و حمل و نقل: در انبار تهویه و خشک ذخیره می شود.

 

 

شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی هومان پویان به عنوان نماینده انحصاری Chemstar چین آمادگی دارد برای تأمین تمام محصولات حوزه ی فرآوری، حفاری و استخراج با معدن داران و صاحبان صنایع ایرانی همکاری نماید.  لکن این شرکت آمادگی دارد انواع دستگاه های سفارشی را برای مصرف کنندگان داخلی تأمین نماید.