سرند

سرندهای ارتعاشی ( لرزشی ) تجهیزاتی هستند که با مرتعش کردن ذرات و حرکت دادن آنها در طول سرند و با توجه به قطر و اندازه دانه ها، مواد ورودی را دانه بندی کرده و در خروجی بصورت طبقه بندی شده منتقل می نماید.


طراحی سازه و بدنه سرند از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا این دستگاه همواره تحت ارتعاش و بارگذاری دینامیکی بسیار شدید بوده و دائماً با دامنه و فرکانس بالا در حال ارتعاش می باشد، به همین دلیل طول عمر دستگاه و رفتار آن و همچنین ظرفیت و دقت جداسازی سرند در یک خط تولید بسیار پراهمیت بوده و معمولاً بعنوان قلب یک خط خردایش و دانه بندی و یا فرآوری مواد محسوب می گردد.


به منظور استفاده بهینه از سطح مفید توری، سرندها در طول ها , عرض ها و طبقات مختلف ساخته می شوند و قادرند دانه بندی مصالح را در ظرفیت های مختلف برحسب تن در ساعت انجام دهند .


سیستم ارتعاش سرندها از یک یا دو محور لنگر و وزنه های قابل تنظیم نصب شده بر روی برینگ های بسیار قوی و عایق در برابر رطوبت و گرد و غبار ساخته شده است که ارتعاشات دایره ای شکل بدنه را به فنرهای مارپیچی مخصوص منتقل می نماید .

شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی هومان پویان به عنوان نماینده انحصاری Chemstar چین آمادگی دارد برای تأمین تمام محصولات حوزه ی حفاری و استخراج با معدن داران و صاحبان صنایع ایرانی همکاری نماید.  لکن این شرکت آمادگی دارد انواع دستگاه های سفارشی را برای مصرف کنندگان داخلی تأمین نماید.