ویژگی و مزایای ماسه شورها :

  •  ساختار ساده و توانایی جداسازی سنگین ترین خاک متراکم
  •  نگهداری آسان و میزان سایش کم
  • صرفه جویی در مصرف آب
  •  دوام بالا
  •  بدون آلودگی

ماسه شور
ماسه شور یکی از تجهیزات تمیز کننده در سطح پیشرفته بین المللی برای ماسه و گلوله های سرباره است که در ایران بر اساس تکنولوژی شناخته شده خارجی و تولیدات مشابه بهبود یافته است.
ماسه شور برای برداشتن غبار از شن استفاده شده که این کار سبب افزایش کیفیت شن میشود.ماسه شور جهت تفکیک و شست وشو و غبار برداری محصول در تاسیسات سنگ شکن و فرآوردی مواد معدنی و شن وماسه مورد استفاده قرا گرفته و معمولا در زیر سرند اول نصب میگردد.
این ماشین آلات غالبا برای محل های ساختمانی، کارگاههای شن پاش، ساخت سدهای سیمانی، ایستگاههای تولید نیروی برق و … مورد استفاده قرار گرفته و با دارا بودن ویژگی هایی همچون مرتبه بالای پاک کنندگی، ساختار منطقی، ظرفیت بالا، مصرف کم برق و اتلاف حداقلی شن ها میتواند بسیار موثر باشد.

 

ماسه شور حلزونی
مواد به همراه آب به داخل حوضچه ماسه شور می ریزد و توسط حلزونی به سمت دریچه خروجی هدایت شده و آب مصرفی از کانال به داخل حوضچه و سپس به بیرون هدایت میشود.
عوامل موثر در ظرفیت دستگاه قطر حلزونی، سرعت چرخش حلزونی، حجم حوضچه، گام و طول مارپیچ است .
این ماسه شور ها جهت شستشوی ماسه ۰۶ طبیعی به کار رفته و دارای یک خروجی گل ولای و ۲ ورودی آب میباشد و در مصالح رودخانه ای و کوهی کاربرد فراوان دارد . ماسه شور ها در ابعاد به طول ۴.۵ و۷ و ۹ متری در عرض های ۱۴۰ و۱۲۰ و ۱۰۰ ساخته میشوند.
در موارد خاصی جهت شستشوی تمیز ماسه از دو ماسه شور پشت سر هم استفاده میکنند که باعث بالا رفتن کیفیت ماسه نیز میشوند.
ماسه شورهای حلزونی چنانچه دارای حوضچه به صورت ۶ ضلعی باشند میزان فرسایش آنها به صورت چشم گیری کاهش پیدا کرده و عمر مفید دستگاه افزایش می یابد.
یکی از تفاوت های عمده ماسه شورهای حلزونی با سایر ماسه شورها از جمله ماسه شورهای پاکتی بار خروجی مرطوب آنها میباشد.

 

ماسه شور پاکتی
این ماسه شورها جهت شستشوی ماسه های بادی و مصالح رودخانه ای کاربرد دارند . ماسه شورهای پاکتی در ۲ مرحله ماسه را شستشو کرده و دارای ۴ خروجی آب و ۳ ورودی میباشند. این ماسه شورها بیشترین کاربرد را در ماسه های بادی و یا مصالحی که خاک زیادی دارند داشته و تناژ این ماسه شورها ۸۰ تن در ساعت میباشد که در ابعاد ۱۱*۲ متر ساخته میشوند.
این دستگاه برای خطوط با ظرفیت بالا یک دستگاه ایده آل است . سرعت بسیار کم چرخ دوار ( ۱ تا ۳ دور در دقیقه ) و حوضچه بزرگ آب که تلاطم را به حداقل میرساند و بالا بودن ارتفاع خروجی آب گل آلود همگی موجب حداکثر ته نشینی فیلر ماسه گردیده و بر خلاف ماسه شورهای حلزونی ماسه ای نرم، با کیفیت، دانه بندی مرغوب، با رطوبت کم تولید مینماید . مزیت ماسه شورپاکتی خشک بودن ( کم رطوبت ) بار آن است.

مجهز به پوشش پلیمری در کلیه سطوح در معرض سایش، مثل سطح سرندی، جداره های داخلی، سیکلونها و …
مجهز به دو موتور لرزاننده قابل تنظیم.
تولید ماسه شسته آماده بارگیری در لحظه (بدون ریزش آب از کامیون در جاده).
آب گل آلود خروجی عاری از هرگونه سنگ ریزه، آماده ارسال به تیکنر و بازیافت ۹۰ درصدی آب پاکیزه.