نوار نقاله برای جابجایی قطعات ویا محصولات تولید شده دراکثر واحد های تولیدی مورد استفاده قرارمیگیرد.

باتوجه به نوع تکنولوژی مورد نیاز درسیستم حمل معادن,صنایع متالورژی,صنایع غذایی,صنایع بسته بندی و…مورد استفاده قرار میگیرد.

بسته به طرزقرارگیری دستگاه درهرخط تولید,این امکان وجود داردکه به صورت تکی,جفت و یاترکیبی بادستگاه های دیگر به صورت افقی و شیبدار در چیدمان خط تولید قرارگیرد.

قطعات تشکیل دهنده نوار نقاله
این دستگاه شامل قطعاتی چون: شاسی فلزی، لاستیک، غلتک، رولیک تغییر مسیر دهنده، رولیک نگهدارنده لاستیک، رولیک بالایی، لاستیک، الکتروموتور، دنده و زنجیر انتقالی، رولیک انتقالی (چرخ دنده)، شاسی و رولیک پایینی می باشد.
شاسی های نوار نقاله در انواع: الواتور عرض ۶۰، عرض ۸۰، عرض ۱۰۰، با لاستیک سهند، دنا و با لاستیک های خارجی; با رولیک معمولی، رولیک های بلبرینگ تعویضی، گیربکس کتابی و دینام، گیربکس الکترو گیربکس و شاسی های از لوله قطر ۶میل، ناودانی، تیرآهن; در این تولیدی ساخته می شوند.

تسمه نوار نقاله ( رابر-Rubber )
نوار نقاله از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است. اما مهمترین بخش آن تسمه است. جنس تسمه ها با توجه به شرایط کاری متفاوت انتخاب می شود. این تسمه می تواند حتی از فلزات برای برخی کارهای خاص تولید شوند اما اغلب تسمه ها از جنس های لاستیکی تولید می شوند. تسمه های آج دار، استیل کرد، پی وی سی، پی وی جی و تسمه نقاله V شکل انواع گوناگونی از تسمه ها هستند.

رولیک نوار نقاله
رولیک ها یکی از اجزا مهم تسمه نقاله بوده که به عنوان هرزگرد درکل سیستم عمل می نمایند

ویژگی های کانوایر تو

* استفاده از تیرآهن سایز ۱۶ به عنوان شاسی اصلی بجای انواع نبشی و لوله و …
* به کار بردن تیرآهن سایز ۱۴ به عنوان اتصالات نگهدارنده شاسی اصلی
* استفاده از غلطک های غیر جوشی که امکان تعویض شفت در صورت خرابی با کمترین هزینه و کوتاهترین زمان ممکن خواهد بود
* استفاده از الکتروموتور و گیربکس های کتابی یا مازی بنا بر نیاز فنی