سلول شناورشناورسازی کف  یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین روش‌های جداسازی ماده معدنی و مواد باطله و در عین حال از دقیق‌ترین روش‌های پرعیار کردن مواد معدنی است، که علاوه بر اکثر سنگ‌های معدنی، فلزی بسیاری از کانی‌های غیر فلزی و زغال‌سنگ را می‌توان به کمک آن پر عیار کرد

باعث بهبود بازیافت مواد معدنی با ارزش، مانند مواد معدنی مس و سرب می شود. در کنار معدن مکانیزه، این امکان را برای بازیافت اقتصادی فلزات با ارزش از سنگ معدن بسیار پایین تر از گذشته فراهم آورده است.

شناور کوهی فرآیندی برای جدا کردن مواد معدنی از باند با بهره گیری از اختلافات در آبگریز بودن آنها است. اختلاف آبگریزی بین مواد معدنی با ارزش و باند زباله با استفاده از مواد فعال کننده و مواد مرطوب کننده افزایش می یابد.

جداسازی انتخابی مواد معدنی باعث می شود که سنگ معدن فرآوری پیچیده (یعنی مخلوط) از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد. فرآیند شناورسازی برای جداسازی طیف وسیعی از سولفیدها، کربناتها و اکسیدها قبل از پالایش بیشتر استفاده می شود. فسفات ها و ذغال سنگ نیز با استفاده از فن آوری شناورسازی (خالص سازی) به دست می آیند. مواد معدنی سولفید و غیر سولفید و همچنین فلزات بومی با شناور کف بازیابی می شوند.

نوع دیگر سلولهای شناور یک سلول ستونی است. سلولهای ستونی مخازن دور بلندی هستند که از هوای فشرده شده برای ایجاد حباب هوا از طریق اسپاجر یا لوله های کاویتاسیون استفاده می کنند. از این سلول ها برای انجام جداسازی مواد معدنی استفاده می شود. سلولهای ستونی از همزن مکانیکی (پروانه ای) استفاده نمی کنند. اختلاط با تلاطم ناشی از افزایش حباب ها حاصل می شود. ستون ها بیشتر برای تولید کنسانتره درجه نهایی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا آنها قادر به انتخاب بالایی هستند. ویژگی های دیگر که آنها را از سلول های مکانیکی متمایز می کند شکل، سیستم تولید حباب و استفاده از آب شستشو است.

استفاده از سلول شناور به گرفتن تمام مواد ریز که در غیر این صورت با مواد رد شده مخلوط می شود کمک می کند. این باعث افزایش مواد قابل فروش می شود و ماده رد شده ای را که باید دفع شود کاهش می دهد.

شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی هومان پویان به عنوان نماینده انحصاری Chemstar چین آمادگی دارد برای تأمین تمام محصولات حوزه ی فرآوری، حفاری و استخراج با معدن داران و صاحبان صنایع ایرانی همکاری نماید.  لکن این شرکت آمادگی دارد انواع دستگاه های سفارشی را برای مصرف کنندگان داخلی تأمین نماید.